Z racji funkcji jakie pełnią oraz ilości osób, które każdego dnia w nich przebywają, wszelkiego rodzaju urzędy – między innymi urzędy miasta, urzędy pracy, budynki instytucji państwowych – mogą stać się ważnym ogniskiem rozwoju chorobotwórczych drobnoustrojów, takich jak np. koronawirus. Dlatego tak ważne jest dbanie w tych placówkach o prawidłową ochronę biologiczną. Jak to zrobić?

Punkty dezynfekcji dłoni

Drobnoustroje takie jak wirusy czy bakterie mogą rozprzestrzeniać się poprzez kontakt – z dłoni osoby zakażonej przenoszą się na powierzchnie, których te osoby dotykają i z tego miejsca mogą przenosić się na skórę innych osób. Przykładem powierzchni, które stwarzają w ten sposób największe ryzyko są klamki drzwi, a także blaty biurek, stołów, kontuarów. Aby zmniejszyć zagrożenie, należy umożliwić pracownikom urzędów oraz petentom dezynfekcję skóry dłoni. W tym celu w strategicznych punktach (np. przy drzwiach wejściowych) powinny być umieszczane dozowniki płynu dezynfekującego – najlepszym rozwiązaniem są dozowniki automatyczne, wyposażone w czujniki ruchu. Znajdziemy je m.in. w ofercie firmy Linea Trade.

Dezynfekcja powierzchni

Nawet jeśli wszystkie osoby obecne w urzędzie dokładnie dezynfekują dłonie, ryzyko wystąpienia patogenów w tej przestrzenie jest dość duże. Dlatego ważne jest regularne dezynfekowanie wyżej wymienionych powierzchni przy pomocy specjalnych płynów.

Wyposażenie toalet

Zaopatrzenie urzędowych toalet w odpowiednie rozwiązania również ułatwi dbanie o dobrą higienę dłoni i znacznie ograniczy rozprzestrzenianie się patogenów. Chodzi między innymi o pojemniki ręczników papierowych i dozowniki mydła w płynie – najlepiej wyposażone w czujniki ruchu dłoni lub inne rozwiązania umożliwiające pobranie mydła i ręczników bez konieczności dotykania ich dłonią, a więc bez ryzyka transmisji patogenów. Zdecydowanie odradzane jest stosowanie w urzędowych toaletach typowo domowych produktów, takich jak mydło w kostce.

Plan sprzątania

To specjalny, dokładny opis wszystkich czynności, które należy wykonać, by utrzymać czystość w danym obiekcie. Plan zawiera informacje dotyczące m.in.:

  • zakresu sprzątania w każdym pomieszczeniu, np. gabinetach, toaletach, kuchni.
  • produktów czyszczących, używanych do sprzątania danych pomieszczeń i powierzchni,
  • częstotliwości sprzątania w danym pomieszczeniu.

Dzięki planowi ekipy sprzątające mogą w maksymalnym stopniu wykorzystać dostępne środki i czas. Ponadto plan pozwala łatwiej wdrożyć się w obowiązki nowym pracowników odpowiedzialnym za utrzymanie czystości.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here