Jak zwiększyć skuteczność ulotek?

Ulotki to jedna z najtańszych i najbardziej skutecznych form reklamy, która nie straciła na znaczeniu nawet w obliczu pojawienia się internetu. Niestety właściciele wielu firm wciąż narzekają, że papierowa forma promowania ich usług nie przynosi oczekiwanych efektów. W tym artykule przyjrzeliśmy się jakie parametry powinna spełniać ulotka, aby skutecznie zachęcić klienta do skorzystania z Twojej oferty. Zapraszamy do lektury.

Po pierwsze: projekt

Pierwszym i najważniejszym elementem każdej ulotki jest odpowiedni projekt graficzny, który znajduje się zazwyczaj w jej centralnym punkcie lub stanowi tło do napisów. Przed oddaniem projektu do druku warto zapoznać się z podstawowymi zasadami poprawnego projektowania. Na ulotce nie może znajdować się zbyt dużo informacji. Taki chaos potrafi utrudnić prawidłowe odczytanie treści i zniechęcić potencjalnego klienta. Zwróć uwagę, czy projekt Twojej ulotki pomoże Ci sprzedać, czy stanowi jedynie listę wszystkich usług lub produktów, które oferujesz?

Jakość druku i papier

Kolejna kwestia związana jest z jakością druku i papierem. Estetyka jest niezwykle ważna i wskazuje klientowi jakość Twoich usług oraz oferty. Przypomnij sobie, ile razy znalazłeś w swojej skrzynce reklamę wydrukowaną na kiepskim papierze. Zapewne od razu wyrzuciłeś ją do śmieci. Z drugiej strony ulotki zaprojektowane na śliskim materiale potrafią skupić uwagę i uświadomić odbiorcy, że chcesz zachęcić go do zapoznania się z treścią. Dodatkowo produkty opisane na takim papierze wyglądają po prostu lepiej. Za przykład może posłużyć reklama pizzy na gazetowym czarno-białym papierze. Jakość i styl druku nie przyciągną Twojej uwagi. W zestawieniu z kolorową reklamą, na której widnieją zdjęcia wszystkich składników schowanych pod grubą warstwą żółtego sera, może wywołać apetyt.

Dopasuj nakład

Kolejna kwestia związana z nakładem jest niezwykle ważna, ponieważ planując ilość odbiorców, możesz zaoszczędzić pieniądze i czas związany z drukowaniem większej ilości reklam. Analizując budżet przeznaczony na ulotki, weź pod uwagę, że małe nakłady drożej wykonanych ulotek, mogą przynieść większe efekty niż kolportowanie reklam w gazetowym formacie. Wiele zależy również od oferowanych przez Ciebie usług. Jeżeli Twoja firma znajduje się w bliskim sąsiedztwie akademików i mieszkań studenckich, posiadając pizzerię lub pub, nie musisz martwić się o brak zainteresowanych. We wszystkim należy znaleźć zdrowy rozsądek i odpowiedzieć sobie na pytanie, czy po zapoznaniu z Twoją reklamą chciałbyś skorzystać z usług Twojej firmy jako klient.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj