Zastosowanie Systemu Zarządzania Jakością w organizacji jest strategicznym posunięciem, które może mieć znaczący wpływ na rezultaty różnych działań w firmie oraz być determinantem do wszelkich akcji dotyczących zrównoważonego rozwoju. Z niniejszego artykułu dowiesz się, z jakich założeń składa się owy system oraz jakie korzyści płyną z jego wdrożenia do organizacji. Zapraszamy do lektury!
System Zarządzania Jakością ISO 9001:2015 – główne założenia
Zarządzanie przez cele
Idea zarządzania przez cele podkreśla utrzymanie wysokiej jakości produktów oraz usług z jednoczesną klarownością systemu motywacyjnego. Ma znaczenie zwłaszcza w przypadku dużych zmian na rynku pracy, kiedy oczekiwania i potrzeby pracowników stają się ważne dla pracodawcy.
Zarządzanie ryzykiem
Aby skutecznie działać w zgodzie z normą ISO 9001:2015, organizacja powinna stale planować i wdrażać działania oparte na zarządzaniu ryzykiem oraz szansami. Branie pod uwagę zarówno ryzyka, jak i szans ma realny wpływ na zwiększenie efektywności Systemu Zarządzania Jakością ISO 9001:2015, polepszeniu rezultatów działań oraz zapobieganie ich negatywnym efektom.
System Zarządzania Jakością ISO 9001:2015 – korzyści
- Kreowanie wizerunku firmy jako odpowiedzialnej, rzetelnej i wzbudzającej zaufanie w kontaktach biznesowych.
- Zwiększenie konkurencyjności organizacji (posiadanie certyfikatu ISO 9001:2015 jest częstym wymogiem w przetargach, a ponadto pomaga w uzyskaniu dotacji).
- Zapewnienie stałej jakości wyrobów lub usług (oraz procesów związanych z ich powstawaniem) w celu spełnienia wymagań klientów.
- Stworzenie i utrzymywanie porządku w organizacji poprzez działania zgodne z jednoznacznymi procedurami postępowania zawartymi w Systemie Zarządzania Jakością ISO 9001:2015.
Jak więc widać, wdrożenie Systemu Zarządzania Jakością przynosi organizacji wiele dobrego. Zapisz siebie lub swoich pracowników na szkolenie z ISO 9001:2015 i usprawnij swoją firmę!