Kampanie marketingowe mogą przyjmować szereg różnych postaci i być prowadzone nie tylko przez nas samodzielnie, ale także przez specjalne domy medialne czy agencje marketingowe. Warto jednak wiedzieć coś więcej, na temat metod, którymi posługują się specjaliści, a jednym z takich modnych zagadnień jest ostatnio trade marketing. Na czym polega i co daje?
Czym jest trade marketing?
Pod tym dość enigmatycznym hasłem skrywa się tzw. marketing handlowy, który pozwala odpowiedzieć na pytanie w jaki sposób nasze produkty mogą świadczyć o jakości naszej firmy i same w sobie stanowić jej reklamę. Generalnie jest to coraz częściej stosowana przez renomowane agencje marketingowe metoda promocji, tak np. trade marketing w Codemedia lub innym domu medialnym jest niezwykle popularny.
Menadżer handlowego marketingu
Co ważne, specjalne osoby powinny być odpowiedzialne za to, by produkt znajdował się w takim stanie, by mógł z całą pewnością i siłą zareklamować firmę. Trade marketing opiera się na trzech filarach. Po pierwsze dystrybucja, czyli jak najskuteczniejsze dostarczenie produktów do punktów handlowych oraz ich dostępność, co sprawi, że produkt będzie mógł trafić do szerszego grona odbiorcy. Po drugie eskpozycja, czyli sposób, w jaki punkty handlowe prezentują dany produkt. Musi być on odpowiednio wyeksponowany i znaleźć się zawsze na widoku oczu klienta. Po trzecie w końcu mówimy o rekomendacji, czyli zadbaniu, by pracownicy punktów handlowych, do których trafiają nasze produkty, potrafili o nim powiedzieć coś więcej i w ten sposób zachęcać ludzi do zakupu go. Proste trzy zasady określają cały sens trade marketingu i pokazują kierunek, w którym zmierza.
Korzystając z metod trade marketingu jesteśmy w stanie w prosty sposób podnieść poziom sprzedaży i sprawić, że nasz produkt nie tylko trafi do większej ilości osób, ale także firma jako marka zapadnie im w pamięci. A to jest wyjątkowym kapitałem na przyszłość.