W dobie ogromnej konkurencji każdy przedsiębiorca pragnie, by to właśnie jemu zaufali klienci. Do budowania pozytywnych relacji wykorzystuje mnóstwo różnych narzędzi, w tym programy lojalnościowe.

Atrakcyjność przyciągnie uwagę

Nie chodzi tu o projekt graficzny aplikacji, czy karty promocyjnej (chociaż to oczywiście również ma bardzo duże znaczenie). Ważniejsze jest jednak to, czy programy lojalnościowe dla firm znają główne potrzeby ich konsumentów, czy wychodzą naprzeciw ich oczekiwaniom. Jak to sprawdzić? Poprzez badanie grupy docelowej. Dla jednych bowiem bardziej przekonujące będą nagrody rzeczowe, dla innych budowanie więzi z marką. Każdy doświadczony przedsiębiorca powinien więc poznać swój target.

Price Oriented Loyalty Programs

W skrócie POLP – to program nastawiony na nagrody materialne. Każdy uczestnik podczas trwania promocji zbiera punkty, które następnie może wymienić na nagrody z katalogu. Na to bardzo popularne rozwiązanie decyduje się coraz większe grono marek. Konsumenci bardzo je lubią, ponieważ przy okazji codziennych zakupów mogą dodatkowo zyskać. Warto tu wspomnieć także o Price And Person Relationship, ten program gwarantuje uczestnikom luksusowe nagrody, mogą sobie na niego pozwolić przedstawiciele marek premium.

Person Relationship Maintenance Loyality Programs

Ten program z kolei stawia na budowę lojalności i zaufania. Dzięki budowaniu trwałych relacji z konsumentami marka może kreować swój pozytywny wizerunek. W tym przypadku niekiedy korzysta się z podobnych narzędzi jak POLP, czyli kart stałego klienta bądź rabatów, dodatkowo jednak wykorzystuje się kluby klienta, konkursy a nawet czasopisma. Dobrze wiedzieć, że ten typ systemu lojalnościowego nastawiony jest na długofalowość.

Wybór odpowiedniego programu lojalnościowego dla firm to bardzo ważna decyzja. Nie jest to bowiem tania inwestycja i zazwyczaj wiąże się z wieloma godzinami przygotowań. Zanim więc podejmiemy jakiekolwiek kroki zastanówmy się na jakim efekcie najbardziej nam zależy i w jakim czasie chcemy go osiągnąć.

Programy lojalnościowe dla firm – jaki wybrać?
5 (100%) 1 vote

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here