Mleko to jeden z podstawowych produktów, który wykorzystujemy w codziennej diecie. Przyjęło się uważać, że najczęściej pojawia się w menu najmłodszych, dorośli jednak włączają go do posiłków równie często. Najszersze grono fanów ma mleko krowie i kozie, na popularności zyskują jednak mleka roślinne: sojowe, migdałowe lub kokosowe.

Nie tylko różnice

Wbrew pozorom mleko krowie i roślinne wiele łączy. Jedno i drugie zawiera mnóstwo białka, wapnia oraz witaminy B. Wybierając mleko roślinne warto zwrócić uwagę na to kokosowe. To prawdziwa bomba witaminowa. Mangan, fosfor, żelazo to tylko niektóre składniki, jakie możemy znaleźć w tym napoju. Dodatkowo ma działanie antywirusowe, więc można je śmiało wykorzystywać w okresie jesienno-zimowym do wzmocnienia odporności.

Mleko migdałowe jest bardzo popularne. Ma słodki smak i delikatny, kremowy kolor. Dlatego powinno zasmakować nawet tym najbardziej wybrednym. Podobnie jak wcześniej wymienione kokosowe, mleko migdałowe również zawiera całą grupę witamin. Ważną cechą tego płynu jest brak laktozy i kazeiny.

Tego typu zdrowe jedzenie możemy znaleźć w większości sklepów lub zrobić samodzielnie w domu. Wystarczy połączyć rozkruszone migdały z wodą, zachowując odpowiednie proporcje.

Wiele korzyści

Żywność ekologiczna jest nie tylko modna. Wiele osób wybiera ją, by zadbać o swoje zdrowie. Świetnym przykładem jest mleko sojowe. Również nie zawiera laktozy, więc docenią je osoby, które są na nią uczulone. Niestety należy uważać, ponieważ zdarza się, że mleko to jest dodatkowo słodzone i może być dość kaloryczne. Mimo wszystko spożywane w odpowiednich ilościach może przynieść nam spore korzyści i dostarczyć naszemu organizmowi witaminę B12, kwas foliowy i oczywiście białko.

Wszystkie rodzaje mleka roślinnego to bez wątpienia zdrowe produkty i śmiało można włączyć je do diety. Nie zawierają laktozy, są lekkostrawne i bogate w wiele składników odżywczych. Możemy je wykorzystywać na wiele różnych sposobów. Świetnie sprawdzą się jako dodatek do kawy, domowych koktajli i deserów.

Mleko roślinne – czy warto włączyć je do swojej diety?
Oceń artykuł!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here