Cukier zawarty w produktach pełnych węglowodanów jest naszym głównym źródłem energii. W diecie ketogenicznej dochodzi się natomiast do stanu, w którym organizm zaczyna postrzegać jako najważniejsze źródło energii nie cukry, a tłuszcze. Czy taka dieta ma właściwie sens i kogo sprawdzi się ten sposób odżywiania?

Pierwotny styl odżywiania

Dieta ketogeniczna nie jest wytworem dzisiejszych czasów. Towarzyszy człowiekowi od epoki prehistorycznej, w której ze względu na zlodowacienia i obecność drapieżników dostęp do jadalnych roślin był ograniczony. Głównym pożywieniem było mięso – źródło tłuszczy. Wprowadziliśmy inne składniki odżywcze wprowadziliśmy do naszej diety dopiero z upływem wieków!

Co ciekawe, w obecnej rzeczywistości pełnej jadalnych, pełnych naturalnych tłuszczy warzyw, na dietę opartą na tłuszczach mogą zdecydować się nawet wegetarianie i weganie.

Cukier – biała śmierć?

Cukier bywa nazywany białą śmiercią. Spożywany w nadmiarze wpływa negatywnie na nasz organizm i powoduje szereg chorób – w tym ,,choroby cywilizacyjne”związane z niczym innym, jak ze śmieciowym sposobem odżywiania.

Dieta ketogeniczna, w której zastępujemy cukry tłuszczami, jest polecana szczególnie dla cukrzyków lub osób narażonych na tę przypadłość. Tłuszcze nie powodują bowiem nagłych skoków insuliny we krwi.

Dieta ketogeniczna nie tylko dla cukrzyków

Odpowiednio skonstruowana dieta ketogeniczna pomaga w redukcji zbędnej tkanki tłuszczowej, w dodatku hamuje nadmierne uczucie głodu. To dieta korzystna dla sportowców, osób aktywnych fizycznie, a także dla osób podczas odchudzania. Wykorzystują ją w swoim życiu nawet najbardziej znani sportowcy, w tym gwiazdy NBA – zobacz sam, kto zdecydował się na nią przejść: https://dawidwozniakowski.pl/keto/dieta-ketogeniczna

Dieta ketogeniczna jest dobrym wyborem dla osób zabieganych, które nie odnajdują w ciągu dnia czasu na regularne posiłki. Posiłki ketogeniczne są bowiem bardziej syte i zapewniają energię na dłuższy czas. Zapewniają również koncentrację i wpływają korzystnie na umysł, co przydaje się przy codziennej pracy czy nauce.

Dieta ketogeniczna – dla kogo?
Oceń artykuł!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here