Reklama wizualna to podstawa marketingu. Niezbędnym elementem każdej kampanii od wielu dekad jest wielkoformatowy baner reklamowy. Obecnie, wraz z rozwojem technologii i digital marketingu, równie popularne stały się banery internetowe. Co warto wiedzieć na temat obu typów reklamy, aby skutecznie zaplanować kampanię promocyjno-reklamową?

Baner reklamowy

Baner reklamowy to jedna z najpopularniejszych form reklamy. Umożliwia, przy stosunkowo niewielkim nakładzie finansowym, szybkie dotarcie do licznej grupy odbiorców. Jego zaletą jest także uniwersalność zastosowania. Można go wykorzystywać zarówno w projektach outdoorowych – przy zmiennych warunkach pogodowych – jak i w kampaniach realizowanych w przestrzeniach wystawienniczych, powierzchniach handlowych i biurach. Baner pozwala skutecznie budować rozpoznawalność marki i generować leady sprzedażowe. Ten nośnik to dobry wybór, jeśli realizujesz kampanie mobilne – możesz w dowolnym momencie zdemontować baner i powiesić go w innym miejscu lub przechować do kolejnej akcji promocyjnej.

Od czego zależy skuteczność baneru reklamowego?

  • Dobór odpowiedniego rodzaju baneru

Pod hasłem baner reklamowy kryje się cała gama materiałów i formatów. Możesz wybierać wśród klasycznych banerów, przez nośniki przepuszczające jednostronnie światło, banery odblaskowe, zaciemniające czy siatkę mesh. Warto zapoznać się z nimi, by wybrać ten, który pozwoli Ci w największym stopniu zrealizować Twoje cele biznesowe – w grę wchodzi nie tylko przyciągnięcie uwagi odbiorcy i zachęcenie do wejścia. Różne typy banerów pozwolą zaprojektować efektowną przestrzeń wzmacniającą działania employer brandingowe czy customer experience, zadbać o poczucie prywatności pracowników i klientów, zwiększyć bezpieczeństwo (materiały odblaskowe) itp. Banery możesz umieszczać na ścianach, szybach, płotach, elewacjach czy np. zdecydować się na flagi. Więcej informacji o ich właściwościach znajdziesz na https://wielkiformat.biz/banery-reklamowe

  1. Lokalizacja Banery reklamowe są skutecznym rozwiązaniem, jeśli zależy Ci na szybkim dotarciu do dużej liczby odbiorców, przemieszczających się w określonej lokalizacji. Dlatego należy bardzo dobrze przemyśleć kto jest Twoją grupą docelową, w jakich obszarach się porusza i tam właśnie wykupić przestrzeń na baner. Jest to także sposób na oznakowanie działalności prowadzonej w większych kompleksach czy domkach jednorodzinnych – w ten sposób klient jest pewien, że trafił w dobre miejsce.
  • Atrakcyjny przekaz wizualny

    Baner powinien zawierać dobrze przemyślane hasła, nie za dużą ilość tekstu oraz przyciągają uwagę grafikę. Odrębnym tematem jest jakość wykonania baneru – chodzi o nasycenie barw i odporność baneru na uszkodzenia mechaniczne oraz pod wpływem słońca czy np. deszczu. Wybierając profesjonalną drukarnie zyskujesz pewność, że Twój baner przez długi czas będzie wyglądał dobrze i zwróci uwagę odbiorcy.

Baner internetowy – kiedy jest skuteczny?

Środowisko Internetu, w kontekście mechanizmów użytkownika- odbiorcy, działa nieco inaczej.
Ze względu na natłok reklam w Internecie mamy do czynienia z banner blindness. Jest to tzw. ślepota banerowa. Polega na mimowolnym ignorowaniu grafik wyglądających jak reklamy. Dlaczego tak się dzieje? Ponieważ zbyt często reklamy są nachalne, umieszczone w nieodpowiednim miejscu i po prostu przeszkadzają. Poirytowany użytkownik, widząc baner na środku strony, który trudno zamknąć, całą energię wkłada z szukanie “x” a nie czytanie treści.

Czy to oznacza, że banery internetowe są nieskuteczne? W żadnym wypadku. Wystarczy zadbać o przemyślany, minimalistyczny tekst, subtelną kolorystykę i przekaz, który jako całość jest atrakcyjny. Podobnie jak w przypadku banerów tradycyjnych, trzeba odpowiednio dobrać grupę docelową i określić częstotliwość “śledzenia” użytkownika – tak aby nie trafiały one do osób niezainteresowanych lub nie atakowały za każdym razem osoby, która weszła na daną stronę www czy kliknęła w reklamę.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj